maandag 16 februari 2015

liefde voor de rust

Voedsel voor de ziel 
Rust voor de geest
Maar bovenal : Liefde voor de rust (en maag) 



Alles in 1 pakketje terwijl ik maar een paar dagen weg ben (2 om precies te zijn).
Even geen Rush-Hour , even geen stofzuiger of een afwas wat in de hoek van de aanrecht staat te blèren om nou eens gedaan te worden.
Op dit moment loopt zoonlief stage bij een bekende bakkerij in Den Haag ,'s nachts, slaapt dus overdag en zorgt nu ik weg ben even voor de poezels , dus me zorgen maken hoef ik niet en kan ik echt even weg zijn.
Als ik dan zoals nu weer even bij de grootste lieverd ben , al is het maar 2 dagen , dan laat ik weer helemaal op. 
Ik merk doordat we een eind bij elkaar vandaan wonen dat juist het loslaten me makkelijker afgaat.
Je neemt je spullen in een rugzak mee en that's it ... 
M'n creatieve stroom gaat dan ook eigenlijk harder stromen ( Thank God voor het feit dat ik een notitie app op mijn telefoon heb zitten .. haha)

Maar terug naar het eerste stukje wat ik schreef ( soms dwaal ik even af ). 
Ik had het over voedsel voor de ziel, Ik doelde eigenlijk op het volgende; 
In de boekenkast van mijn vriendje vond ik een boek wat mijn aandacht trok : 
Raw Food als levenskunst. 
Al een tijdje heeft Raw Food mijn interesse, maar er iets over lezen of een stap nemen tot komt er dan op de 1 of andere manier weer eens niet van ( story of my life ).
Maar dan nu.... ik heb nu het boek op mijn schoot ( brutaal uit de kast gehaald) .. en kijk zeer verlekkerd naar de overheerlijke maaltijd foto's ! 
Mhmmm best lastig om er nu mee aan de slag te gaan , als je je bevindt in een zwemparadijs. 

Zal ik het boek stiekem mee naar huis nemen ? 
Zou hij het boek missen ? ( ook al is het maar voor "eventjes" )
Als ik hem nou verleidt met een overheerlijke Raw Food maaltijd ... daar zal hij toch wel voor te paaien zijn ? 
Liefde gaat toch immers door de maag ... en zeker bij ons ! 

Het leven zit vol met verrassende en inspiratie volle momentjes .. 
Zelfs in een zwembad 
Grijp deze momentjes dan ook met beide handen aan ! 

~ weer eens een ander stukje blog mede te danken aan de liefde , die me inspireert ~ 


Boek : Raw Food als levenskunst
          Doreen Virtue en Jenny Ross
          Isbn: 9789085081449

1 opmerking:

  1. En wat heb je uiteindelijk gedaan? Heb je hem verleid, of 't gewoon gevraagd? Je maakt me nieuwsgierig :) Lieve groeten, Marjon.

    BeantwoordenVerwijderen