donderdag 5 februari 2015

Ergens beginnen

Je moet toch ergens beginnen als je jezelf een doel hebt gesteld. 
Af en toe moet ik mezelf echt een schop onder mijn kontje geven om nou eens toch door te zetten. 



Bijna 2 weken geleden had ik een weekje vrij van werk. 
Mijn zogenoemde "Wintervakantie " . 
Had mijn vakantie zodanig afgesteld dat ik ook echt even weg kon, weg van een plek vandaan waar ik mezelf geen rust zou gunnen en fijn bij m'n vent kon zijn.
Een weekje vrij zijn in je eigen huis geeft mij namelijk geen rust. Ik zie teveel dingen die ik dan wil doen om vervolgens na een half dagje lui voor de tv te hangen en aan het eind van je vakantie te bedenken : Ben ik eigenlijk wel tot rust gekomen , heb ik echt IETS gedaan waar ik blij van wordt of in dit geval , heb ik aan mijn idee gewerkt ? Het antwoord zou dan zijn : NEE ! 
Dus ik heb mijn rugzak bepakt en bezakt en ben met de trein naar Meppel gegaan. Onderweg stap 1 gezet tot het herpakken van mijn rust ( rust in mijn kop) : Boek lezen ! ( check = gelukt ). 
Aangekomen bij de liefste, knapste en meest relaxte vegan man die ik ken ( hartjes in mijn ogen ) kon ik dan ook echt ontspannen. 
Ik heb het geluk dat ik een vent heb getroffen waarbij ik mezelf kan zijn , die me mijn momentje gunt , die me in mijn waarde laat en het niet erg vind dat er af en toe stiltes vallen ... alles mag er zijn. Net zo goed dat hij ook zo z'n momentjes nodig heeft om los te laten , even weer bij zichzelf te komen ... het is er, het wordt gewaardeerd en bovenal het is prima ! 
Jullie weten , ik heb veel plannen in mijn hoofd .... maar het komt er niet altijd uit ... 
Die zaterdag vond ik het dan ook maar tijd om er eens echt voor te gaan zitten. 
Hij stond lange tijd helemaal in zijn element te wezen in de keuken ( 's avonds een Indiaas diner voor 5 ) dus ik heb m'n notitieboekje gepakt , pen en een boek over hoe je een eigen webwinkel kunt opstarten met alle ups en downs die daarbij komen en interviews van dames die een eigen webwinkeltje waren begonnen. 
Ik had van te voren voorzien dat er vast en zeker een goed moment zou komen om hier eens mee aan de slag te gaan .. haha
Let wel hij stond 4 uur in de keuken en ik heb in die tijd alleen maar aantekeningen gemaakt , gelezen en inspiratie opgedaan ...
Je moet toch ergens beginnen ... 



Boek is nog niet helemaal uit , maar ik voel dat ik mezelf nu op een spoor gezet heb ! 
Nu ik er weer over schrijf , voel ik het weer stromen ( jammer nou dat ik zo moet werken ).
De naaimachines staan klaar , ik heb een begin gemaakt met het schrijven van een plan ... 
Nu nog even een opfris cursus patroontekenen gaan volgen ... 
Samples maken ... 

en met jullie feedback moet ik het toch kunnen halen ? 






Oh ja ps : Ik heb nog nooit zo'n heerlijke en fijne ( gewaardeerde ) vakantie gehad... 

Boek : Maak het ! met je eigen creatieve webwinkel. 
Machteld Stilting
Maak het ! is een boek voor alle vrouwen die ervan dromen hun creativiteit een zakelijke boost te geven. 
Isbn : 9789022997055
 

 
 

1 opmerking:

  1. Wat mooi & liefdevol beschreven Esther, wat 'n rijkdom dat je hem in jouw leven hebt. En wat knap dat je 'n begin hebt gemaakt, het begint altijd ergens, en 't is heerlijk wanneer mensen je stimuleren, maar het is toch jij die het moet doen !

    Ik sta aan de zijlijn en cheer you on girl! Zet 'm op :)
    Lieve groeten, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen