vrijdag 6 februari 2015

Jaren '90 MTS Mode & Kleding huiswerk gevonden



Ergens moest ik het nog hebben ... 
Mijn huiswerk van mijn MTS Mode & Kleding tijdperk.
We praten over 1991 -1993 
Yep, ik heb de 4 jarige opleiding ( achteraf gezien stom .. maar ja) nooit afgemaakt. Na de 2e ben ik eraf gegaan , doorgegaan naar volwassenonderwijs Havo ( ook dat niet gehaald dus mijn ambitie om naar de kunstacademie te gaan ...die roze wolk kon ik doorprikken )
Ik zat een beetje in mijn kont tegen de krib periode en deed geen mallemoer .. 
noem het dan ook  * mijn-punk-fase* . 

Omdat ik nu op zoek ben naar een mogelijkheid om het patroontekenen weer op te pakken en ik daar geregeld aan denk, gedurende de dag,schiet er ook weleens een herinnering door mijn hoofd... zoals vandaag 
Het schoot ineens door mijn hoofd dat ik misschien nog wel "ergens" oude boeken of "huiswerk" had liggen.
Mijn patroontekenboeken uit die tijd heb ik denk ik met de allerlaatste verhuizing weggedaan, ik kon er ook geen touw meer aan vastknopen. 
Had al eerder een poging gedaan om mijn neus weer in deze boeken te steken,maar zonder (een fysieke) leraar was het toch echt abracadabra geworden inmiddels.
Maar anyway .... ik heb toch nog wel iets gevonden ; mappen van kostuum/mode geschiedenis , A4-tjes van de patroontekenlessen , werkbeschrijvingen van paspelzakken inclusief een oefenlap ( met een beetje scheve paspelzak .. haha ), voorbeelden van hoe we een model konden tekenen.



Good old times ... 
Echt leuk, ik heb vast nog wel meer in de garage staan .
Ben nog net niet in de oude klassefoto's gedoken ! 
Kan je verklappen dat 1 van mijn klasgenootjes nu de country manager is van de H&M Nederland ( en dus min of meer mijn opperbaas is gek genoeg )
Bovendien heb ik een paar oude klasgenootjes ook weer op FB terug kunnen vinden , super nice ! 


Ik ga mijn speurtocht naar een patroontekencursus weer voortzetten .. 
Mocht iemand een tip hebben ( omgeving Den Haag graag) laat het me weten.

Oh ja en paspelzakken/haspelzakken .....daar moet ik ook nog maar even op oefenen





1 opmerking:

  1. Als je tiener bent is 't 't moeilijkst om in te kunnen zien, hoe belangrijk de opleiding is voor de rest van je leven, en om goed gemotiveerd te blijven om je opleiding af te maken. Ik ben ook weggelopen van huis, en onmiddellijk met school gestopt. Het zij zo , dat is in 't verleden, maar om daar nu nog boos over te zijn schiet niet op.

    Knap dat je nu de draad op gaat pakken, daar gaat 't om. Voor alles is 'n tijd. En nu dus voor jou, dus ik hoop dat je mensen tegen komt die je 'n stukje op weg kunnen helpen Esther :D Zet 'm op! Liefs, Marjon

    BeantwoordenVerwijderen