dinsdag 21 februari 2017

WELK ORGANIC STOFJE ZOU JIJ KIEZEN ?

Vandaag doe ik niks aan mijn huishouden!
Gewoon omdat het kan en nodig is. 
De afwas kan wel even blijven staan en de wasmachine heeft mijn hulp niet nodig...dus 



Time for Business! 
Vanmorgen met een mok soyalatte vol goede zin mezelf geïnstalleerd om op zoek te gaan naar biologische stof met een leuk printje. 
Een avocado printje wel te verstaan (dat snappen jullie natuurlijk wel als geen ander)
I love Google afbeeldingen wat dat betreft. 
Het gevonden resultaat even als extra tabblad vastgezet en vervolgens ben ik op zoek gegaan naar een leuk (passend) retro patroon van een jaren 50' jurk. 
Hoera voor Simplicity en Butterick patronen, daar word ik nou echt superblij van (hoewel Vogue en Burda soms ook nog retro patronen hebben). 
Patroon was snel gevonden en besteld en nu weer terug naar het tabblad met de stofjes. 

Al gauw kwam ik bij Spoonflower uit.
Spoonflower is een groot Amerikaans bedrijf die stofontwerpers de kans biedt om hun design via Spoonflower te verkopen. Je kunt kiezen uit allerlei soorten stof (zelfs papier), zo ook Biologisch katoen (sateen of knit).
De stof koop je per yard, dat maakt een berekening voor hoeveel stof je nodig hebt wel lastig, want niet alleen moet je yards omzetten in cm's, de stoffen zelf verschillen ook nog eens onderling in breedte (bijvoorbeeld "basic cotton" is smaller dan bijvoorbeeld een "organic cotton knit".
Nou goed daar zal ik jullie verder niet mee lastig vallen. 
Wel geeft het voor mij gelijk een goede prijs indicatie als ik straks voor mijn webshop biologische katoen wil gebruiken (voor mijn kleding en accessoires).



Voor een jurk met mouwen (kort of lang) heb je al gauw 3 yard nodig. 
3 Yard is 274.34 > 2 meter en 74 cm . 2 yard is krap aan vind ik  hahaha
Voor 3 yard organic cotton sateen betaal je $81,00 
Stel nou dat ik dit soort stoffen zou gaan gebruiken, dan komt daar nog eens arbeidskosten, materiaal kosten en energiekosten bij. 
De volle 3 yard zou ik niet gebruiken en uiteraard wordt de exacte hoeveelheid gebruikte stof berekent in de jurk ... maar toch ... 
Je begrijpt dat mijn jurken qua prijs niet vergelijkbaar zijn met de prijzen van een winkel zoals H&M , Zara of een Steps
Je hebt er wel een handgemaakte,van biologische materialen, unieke jurk voor... 
Mijn dilemma is nu dus eigenlijk: het komt uit Amerika ... dus eigenlijk wat dat aangaande niet echt duurzaam, de stoffen die ik in Nederland vind zijn lang niet zo funky/fifties like en zijn dus voor mij veel minder interessant ! 
De oplossing voor waar ik mijn stof straks ga inkopen zal ook gaan afhangen of ik bijvoorbeeld een eigen design erop kan laten drukken.

Toch wil ik graag voor mezelf een lap stof aanschaffen van Spoonflower. 
Een patroon wat ik wil gebruiken voor mijn webshop,  wil ik uit gaan testen met deze stof. (in Nederland is er geen biologische avocado stof te vinden helaas).
Nou heb ik jullie hulp daar een beetje bij nodig want in lappenland zie ik teveel en wil ik alles hebben, ik moet mezelf echter dwingen om er maar 1 uit te kiezen. 
Welk stof zouden jullie kiezen voor een jurkje met korte mouwen ( met een omslag mouwtje). 

Afbeelding A 
Afbeelding B
Afbeelding C

Bij de omslag kan ik bijvoorbeeld kiezen om een effen kleur te gebruiken . 
Het resultaat zal ik uiteraard showen op deze blog, jullie kunnen dan gelijk beoordelen of ik het model iets is om op te nemen in mijn collectie.
 

Afijn dat was mijn ochtendprogramma nu even een heerlijke vegan lunch bereiden en op naar het middagprogramma : 
Business plan stappen/ideeën voorbereiden !!!! 
Want donderdag a.s ga ik de ideeën wat concreter maken, samen met iemand die mij daarin wil begeleiden.

To be continued .... 

~ Als je wilt weten wat mijn vegan friendly webshop in gaat houden en je vindt het leuk om alle ups & downs te volgen van mijn weg ernaar toe , je kunt bovenaan rechts je opgeven om volger te worden > Doen ! motiveert mij alleen nog maar meer ~ 



 


 
 

 

3 opmerkingen:

  1. Ik kies B. Lekker "losjes" patroontje.
    Hoewel C mij ook wel aanspreekt qua kleuren.
    Succes met je keuze��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het patroontje op afbeelding B! Superleuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen