donderdag 19 januari 2017

THERE'S NO EXCUSE FOR PRICE ABUSE

December is nou toch echt voorbij , dus geen excuses meer. 
Deze periode is juist de periode om alles weer op te pakken. 
Het is rustig op werk,ik word wat minder ingepland en heb dus meer tijd zou je denken.
Mijn brein heeft echter niet stil gestaan , die maalt wel door. 
Goed, goed, dus vandaag weer achter de studieboeken gekropen. 
Ik kon me echter niet focussen. 
Het bleef in mijn hoofd malen
Ik vraag me toch iets af .... 

De laatste tijd zie ik steeds meer mensen die zelf iets maken (kleding in dit geval) en dit online ( of via facebook) gaan verkopen
Sommige dingen liggen aardig in de buurt met hetgeen wat ik wil gaan doen. 
Het frustreert me een beetje dat ze zulke lage prijzen hanteren en dat de items daardoor gretig aftrek hebben,wat logisch is als je het bekijkt vanuit het oogpunt van de klant (want het is immers goedkoop).
Ik vraag me dan twee dingen af :
1. Doe je dit vanuit je huis omdat je het leuk vindt (je verveelt) en je hoeft er geen geld (extra) mee te verdienen omdat manlief de centjes wel even binnen haalt (ja echt dat denk ik soms echt).
2. Je hebt geen flauw benul waar je mee bezig bent, maar je wilt zo graag goed in de markt liggen dat je je prijs te laag inzet. (vervolgens werk je je uit de naad en houd je er zelf niks aan over).



Begrijpen jullie mijn punt een beetje ? 
De frustratie ligt hem in het feit dat de prijs zo laag is,het moeilijk is om jezelf dan daar nog tussen te kunnen zetten als concurrent. Want in de ogen van een klant ben je geen concurrent want jouw prijs ligt hoger dan die van de ander. 
whaaaaaaa 
Op zulke momenten dan roep ik *F* daar gaat mijn idee, lekker dan daaaaaaggg droom ( verwar het laatste niet met een dagdroom). 
Wil ik ze even met speldjes prikken en zeggen; Mijn idee kssssttt 

Ik kan dan echt ook even ontmoedigt zijn en dan wil ik er mee kappen (soms hoor)
Maar dan denk ik aan de lieve mensen die me willen helpen ,mij steunen , stimuleren en toejuichen langs de zijlijn .... en dan denk ik weer: neeee Es, dit wil je , laat je niet gek maken/laat je niet ontmoedigen ! 
Ik was vroeger een kei in het niet afmaken van dingen , dat wil ik kunnen doorbreken .... 
Snappen jullie mijn frustratie hierin ? Misschien is het ook wel een angst hoor en bazel ik nu maar wat omdat ik het doodeng vind om nu iets te gaan ondernemen en af te maken .. haha

Nadat ik mijn studieboek weer dicht had geklapt ,want die focus was dus echt zoek, dacht ik : ik ga even wat motivatie filmpjes bekijken op youtube van mede crafters :-) ik stuitte op een filmpje waarin een vrouw uitlegt hoe je je prijs vast stelt van je product als je deze wilt verkopen op etsy.com 
Ik moest meteen denken aan een motiverend gesprek wat ik had met iemand in de auto op weg naar Vegfest Utrecht .. 
Zie je wel,dacht ik 
Zij zegt het OOK !! Net als C.




Dus Es.....
Ga research doen en een plan schrijven ! 
C, wanneer gaan we afspreken ??? 

#geeftzichzelfweleenhardeschoponderhaarkont
#dreams





Geen opmerkingen:

Een reactie posten